Skolen lægger vægt på at give de unge en faglig og menneskelig styrke gennem praktisk og boglig undervisning, så de får lyst til og mod på fortsat dygtiggørelse i arbejde og uddannelse. Gennem vores brede vifte af valgfag er vi med til at grundlægge en interesse for og en viden om samfundets mange muligheder for fritidsaktiviteter.

Vrigsted Efterskole er en holdningsskole, hvor vi tager mennesker alvorligt og står ved ansvaret for hinanden.

Ud over den kundskabsmæssige dygtiggørelse har vi som mål, at vores elever skal nå frem til personlig selvstændighed og udvikling i et trygt og harmonisk samvær med kammerater og lærere.

Skole

Fritid

På Vrigsted Efterskole fylder undervisningen en stor del af dagen. Alle dage er der formiddagspause og en eftermiddagspause med en forfriskning. Efter spisning til middag er der for det meste en pause, inden undervisningen starter igen. I disse pauser og inden aftensmaden og efter lektietimen er der mulighed for at dyrke fritidsaktiviteter.

Skolens hal kan f.eks. bruges til idrætsaktiviteter, håndbold, fodbold, hockey, basketball, volleyball, badminton, spring, gymnastik, dans. Udendørs boldbaner, beachvolleybane, udendørs crossfitbane, multibane og fitness kan benyttes udenfor skoletiden, og der er mulighed for at få adgang til værkstederne og musik efter aftale. Eller du kan hygge dig, spille bordfodbold, bordtennis, pool, brætspil, kort, se film, lave lektier, gå eller løbe eller cykle en tur eller slappe af med dine venner.

Hvis du kan lide at svømme, ligger Hornsyld Idrætscenter i cykelafstand. Du kan tage jagttegn i en lokal jagtforening. Og du kan tage traktorkørekort og kørekort ved en lokal kørelærer.

Hverdagen på skolen er struktureret, men med masser af mulighed for at dyrke disse interesser. Du kan læse mere om skolens hverdag her: Skolens hverdag.

Som elev på Vrigsted Efterskole skal du:
  • være interesseret i at lære mere og deltage positivt i undervisning, aktiviteter og arrangementer.
  • være hensynsfuld og ansvarlig overfor kammerater, personale og ejendom.
  • indordne dig efter skolens regler.

Afspil
Afspil video